Direktlänk till inlägg 27 december 2008

De utmanar ödet

Av Igeln - 27 december 2008 21:00

Gunnar stack

drömmen sprack

om livslång färd.

Glöm den den fale

ja, tvi vale.

Se nu Gustav, man av värld

en mörkrets prins -

knapp nog en skönare ädling finns.

Honom må du inte rata

ge dig hän på gemensam eriksgata.


Detta var rimmet till en av mina julklappar från farmor, mamma och pappa. En cykel minsann! Jag förstår inte hur de vågar, sist de gav mig en cykel i present stannade den i min ägo mindre än ett år. Det var Svarta Blixten, en svart Kronan. Knipsat lås kvar som minne en tidig morgon.


Den här gången ingick i och för sig tre lås, varav ett tydligen är värsta världsmästarlåset som knappt går att spränga sönder. Lite har de kanske lärt sig ändå.


Nu har jag alltså Gustav, en svart Monark. Och tre lås. Vi får se vilka under vi kan uträtta tillsamans! (Förutsatt att jag kommer iväg på morgnarna, det tar tid att låsa upp tre lås har jag upptäckt. Kanske tar det lika lång tid att promenera raskt till stationen ändå.)





 

Min mörkrets prins. Gustav.

 
 
Anders

Anders

27 december 2008 21:44

Jag håller alla tummar för ett långt och lyckligt liv tillsammans. Unnar både Gustav och dig det. God fortsättning!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Berra

Berra

28 december 2008 11:42

Grattis! Kommer du att börja cykla till jobbet nu?

http://www.berthagen.se

 
Paula

Paula

28 december 2008 19:39

Men fy fabian vilka snälla människor! Grattis!

http://rackarns.se

 
Ingen bild

Nina

28 december 2008 20:14

Anders: Tack! Det känns bra att vi harditt stöd. Det kan säkert behövas. Jag räknar med prövningar.

Berra: Ja, kanske det! Jag tror jag börjar etappvis. Första månaden till Storvreta, nästa Vattholma, sen Skyttorp... Få se, då är jag i Tierp i juni!

Paula: Jag vet. Jag är sjukt bortskämd. Sjukt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards