Alla inlägg under juni 2009

Av Igeln - 29 juni 2009 09:34

Det känns som att jag ligger efter. Jag hinner inte med det jag vill skriva om. Nu sitter jag här i Vegas och har blinkande neonbudskap på näthinnorna, men det jag tänkte skriva om är nåt helt annat. Redwood nämligen.


När vi åkte från San Francisco passade vi på att besöka en nationalpark med redwood-träd. Gamla träd. Stora träd (såklart, vi befinner oss ju ändå i USA). Kring tusen år en del av dem. Även om vi trampade runt på välskyltade stigar och blev uppmanade att hålla oss till stigen, inte skräpa ned och så, så var det välgörande. Grönt är skönt.


(Fast jag gillar nog ändå de gamla tallarna på Hölick bättre. Vinpinade gamlingar. Och inga inhägnade stigar att följa, man kan vandra fritt.)


 






Av Igeln - 28 juni 2009 13:36

Klockan är tjugo i fem på morgonen. Vi har gått runt i neonstaden och förundrats och förfärats. Människan är ett sjukt, sjukt djur. Mina fötter värker och ögonvitorna är ögonrosor. Sängen hägrar. Tur att man tjackat piller som kan få en på fötter igen inför den planerade shoppingspreen imorgon då.


De verkar helt fantasiskt superbra alltså. Herregud, att denna mirakelkur (som såldes i ett skabbigt hak bredvid tvättomaten vi tvättade våra kläder i igår) inte kommit till Sverige än? Bara 12 piller och så är man i hamn.




Av Igeln - 28 juni 2009 08:04

Så säger Berra att man får ropa när man är i Vegas, men bara en gång(Annars blir man that guy). En gång per besök alltså. Jag har sparat på mitt ropande hittills. Övrigt sällskap har gjort detsamma. Får se vem som blir den första.


Vi har åkt genom Death Valley, Dödsdalen, hela dagen. Det var overkligt varmt. Allt är så overkligt i det här landet. Stort. Mycket.


Så även Death Valley. Hett. Jätte. Berg. Öken. Dödshett.


Och tystnad. Jag har aldrig varit  med om en sådan tystnad. Inte ens i svenska fjällen, för här fanns inga forsar som susade. Bara Bad Water. En salt pöl.


Det var löjligt hett.


Och nu är vi i Las Vegas. Det är löjligt mycket neon. Just nu sitter jag i en säng, iklädd ett second hand-fynd (nej , nu var jag otrendig  - vintage menar jag) från San Fransisco. Sminkad är jag också, ikväll är festkvällen.


Mycket har hunnits med sedan San Fran, men jag har inte hunnit blogga om det än. Rubrikerna är klara i huvudet dock. Bilderna finns i datorn. Det är tiden som är knapp. Men imorgon, imorgon, då ska jag skriva om röda träd, om björnkontakt av typ första graden, om vinprovning i Napa Valley och om hus.

Av Igeln - 26 juni 2009 08:12

Det kommer fler bilder från Fransiskus stad sen. Här är några av de fler än tusen vi skapat ihop hittills. 


 ...


Världens segaste internet. Världens envisaste bloggare. Men överkasten matchade den magiska heltäckningsmattan som svalde en hel kopp kaffe utan att ens låta någon ana var den hälldes ut. Hotellet var stort. Och spöklikt ödsligt. Vi såg inga, jag repeterar - inga - andra gäster alls. Några som hängde i lobbyn, men de var garanterat vänner till personalen. Lätt. Spökhotell. Vi är lucky to be alive, typ.


Mitt emot vårt hotel The Monarch låg en trevlig klubb. Vi hade många såna trevlig klubbar i närheten. Det var ett trevligt område.


Igeln köper droger i en drug store. Åksjukepiller. Man skulle bli "less drowsy" av mina tuggtabletter med hallonsmak, men efter en vinprovningsvända i Napa Valley idag blev jag helt sänkt i bilen sedan.


Solnedgång i Fisherman's Wharf.


Förbrännarpromenaden slutade med frukost i en park...


...men fortsatte sen på en ödslig strand. Lite fransk avant garde-film över den. Stranden alltså.


Tittar man upp upptäcker man ofta att man är fångad under ett nät. Ett elnät.


Ord är ju överflödiga. Men ändå: Rock Star. Sugar Free.


Hotellutsikt.


Solnedgång. På ön till höger ligger Alcatraz.


Sjölejon. De riktiga bor vid pir 39.

Av Igeln - 26 juni 2009 07:34

 


Jag blir så nyfiken. När gick det en hund här? För en månad sedan? Eller var det fyrtio år sedan?


San Francisco är full av cementtrottoarer, och trottoarerna är ofta fulla med spår. Min hjärna börjar fantisera ihop en massa historier om vilka som gått där före mig.

Av Igeln - 25 juni 2009 05:15

Receptet är enligt följande:


1 kopp fresh brewed coffee från Starbucks (storlek grande, det vill säga mellan)

1 shot of espresso


Frida förklarade att vi är från Sverige och behöver starkt kaffe. Expediten skakade på huvudet och himlade med ögonen åt oss.



Annars ser vi tydligen inte ut som blonda svenska flickor, utan som brasilianska. Fast såna gillar väl också starkt kaffe kan man tänka. Frida har bloggat om detta hon också. Och om alla steg vi tagit. Många nämligen.

Av Igeln - 23 juni 2009 17:25

Det är fan fina grejer. Nu är klockan snart halv nio på morgonen och de fyras gäng ska ta en morgonpromenad. Vore det inte för att maten är så att säga amerikansk skulle jag kunna deffa fram en mycket smäcker figur i alla backar (det är så att man får lock för öronen med jämna mellanrum när man åker bil). Men oh well. Vad är väl beach 2009.


Nu: Utforskning!

Av Igeln - 22 juni 2009 18:54

En bilresa som bjöd på så många fantastiska vyer att det blev nästintill fånigt tillslut, självklart lät ju inget av det fånga sig på bild. Vi fick se Axl Rose' hus, berg och dalar (på vägar som inte var gjorda för iglar med tendens till åksjuka) hav och sjölejon bland annat. En dansk stad som heter Solvang, där Snippe förmodligen har någon avlägsen släkting. 


 Varför gå ut när man kan se hela världen från datorn?


 På väg.



 Dresscode


 Solvang. Blaskigt kaffe och danska wienerbdröd.


 Red Viking.






Middagsväntan i Monterey

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards