Alla inlägg under december 2008

Av Igeln - 31 december 2008 15:46

Fan vad 2000-tal. Jag sitter i en stuga i Sälen, omkring 10 - 15 vänner springer runt och förbereder nyårsfirande. Jag är trött av bilåkande, de flesta andra är trötta av vintersportande. Jag är inte lika charmigt rödkindad. Allt är så idylliskt. Och jag bloggar. Vart är världen på väg?


Nu ska jag titta mer på alla som jobbar.  


Gott nytt år och så! 

Av Igeln - 30 december 2008 22:33

Garanterat. Jag måste ha vunnit ännu ett år att leva. 240 kronor kostade det, plus reskostnader mellan Uppsala och Stockholm förstås.


Jag har skrattat så jag gråtit ikväll. Flera gånger. Jag har sett Klungan. Det är vi som är hemgiften. Mor och far och jag begav oss iväg (tack förresten Med en kniv - jag hade kanske missat det helt om inte du skrivit om det!) och fick längre liv.


Så roligt att tårarna alltså rinner men samtidigt har nästan varenda scen också en sorgkant. Inte så det rinner tårar, men så att man kan få lite magknip ibland. Monty Python-klass.


Läs recensionen. Se Klungan.


Klungan. Men numera har de skägg.

Av Igeln - 29 december 2008 21:16

är det ett tecken som tidigare gått mig förbi? En signal i stil med "Hey! Nu är det slut med den här trista kristeliga tönthögtiden, nu vänder vi uppochner på allt, tar av oss julekoftan, på med strassen och så super vi skallen av oss! Gör tokiga saker! Gott nytt år!"


När allt känns som svårast kan jag ju försöka lura i mig nåt sånt.

Av Igeln - 29 december 2008 21:12


Sätt vingarna rätt för i helvete! Jag blir irriterad så att det kliar i själen varenda gång jag går förbi skyltfönstret. Igår gick jag och Snippe in för att upplysa någon i kassan om idiotin men smet ut i ogjort ärende. Vi vågade inte. Personalen såg så sur ut.

Arg
Av Igeln - 28 december 2008 19:44

Julen, klappöppnade, familjebråk, familjeförsoningar och julmat till förbannelse är över, juldagen med tusentimmars släktlunch och fest med alldeles för mycket vin för en igel är avklarad, annandagen beståendes till största delen av illamående, trötthet och sedan På spåret med föräldrar och farmor är genomlevd. Farmor har åkt hem, julskinkan är slut. Nu kan jag slänga bort adventsljusen och kanske slutar jag känna mig som en vandrande knäck snart.


Vi har försökt återgå till ett normalt liv som inte är glittersprayat eller prytt med glansiga rosetter. Promenad i Hågadalen igår. Luft. Dimma. Frost. Fint. Titta bara.






Simmade på Nautilus före frukost idag. Att använda sina muskler. Vilken känsla. Jag höll på att svimma i duschen. Kunde äta söndagshamburgaren med et helt annat samvete än vanligt.


Sen har jag och Assar legat i sängen och tittat på Midsomermord. Jag har lånat en massa avsnitt av en Spov. Då, mina vänner, kan man verkligen börja tala om livskvalitet.

Av Igeln - 27 december 2008 21:00

Gunnar stack

drömmen sprack

om livslång färd.

Glöm den den fale

ja, tvi vale.

Se nu Gustav, man av värld

en mörkrets prins -

knapp nog en skönare ädling finns.

Honom må du inte rata

ge dig hän på gemensam eriksgata.


Detta var rimmet till en av mina julklappar från farmor, mamma och pappa. En cykel minsann! Jag förstår inte hur de vågar, sist de gav mig en cykel i present stannade den i min ägo mindre än ett år. Det var Svarta Blixten, en svart Kronan. Knipsat lås kvar som minne en tidig morgon.


Den här gången ingick i och för sig tre lås, varav ett tydligen är värsta världsmästarlåset som knappt går att spränga sönder. Lite har de kanske lärt sig ändå.


Nu har jag alltså Gustav, en svart Monark. Och tre lås. Vi får se vilka under vi kan uträtta tillsamans! (Förutsatt att jag kommer iväg på morgnarna, det tar tid att låsa upp tre lås har jag upptäckt. Kanske tar det lika lång tid att promenera raskt till stationen ändå.)





 

Min mörkrets prins. Gustav.

Av Igeln - 24 december 2008 14:24

 


Nej, i detta hem är det inte Kissen som är tomte. Det är Katten. För tillfället sitter Katten i hallen och ser Allvarlig och Ansvarsfull ut med en rosett kring halsen. Mössan får vänta till ikväll. Kissen ligger i sin docksäng och sover. Hon skulle dö av skräck om man satte en mössa över hennes små öron eller en rosett kring hennes hals. Katten älskar det..


Mamma och farmor promenerar. Pappa duschar. Jag har lite tråkigt. God jul!

Av Igeln - 22 december 2008 23:12

Jag kan inte sluta. Jag är pissberoende. Jag gråter. Lite av smärta, mest av lycka.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards