Alla inlägg den 13 november 2008

Av Igeln - 13 november 2008 23:12

Istället för att däcka, träna eller jobba valde jag att gå på promenad ikväll när jag kom hem. Hade sällskap av både Maja och en kollega från jobbet, men Maja ångestavvek en stund innan slutet. Drygt med deadlines. Åtminstone för doktorander insåg jag när jag skrev orden, mina elever verkar inte bli så nerviga. De brukar heller sällan hålla sina deadlines heller. Ack, hårda verkliga värld som väntar dem.


I alla fall. Promenad. Inte vilken som helst, utan Allt ljus på Uppsala-vandringen med raskt promenerande Friskis och svettis-personal som flockledare.


Jag ska nog gå den igen, utan raska ledare. Jag vill få mer tid till att läsa på skyltar och fota i lugn och ro. Här är lite av vad jag såg, till att börja med i alla fall.












Av Igeln - 13 november 2008 16:46

Cyklade till tåget igår morse, fick skjuts hem från jobbet på kvällen. Hittar inte cykeln idag.


Jag tror inte (ännu) att den är stulen. Jag har bara en minneslucka och en mörkgrön cykel som står i ett cykelställ vid jävla tågstationen i jävla cyklarnas stad. Och det är november. November och duggregn. I november med duggregn är alla cyklar svarta och glansiga förutom de få timmar då solen vågar sticka fram nosen, men när den behagar göra det sitter jag med min nos över en bok, riktad mot en datorskärm eller ett gäng elever.


Jag gissar att jag jag får använda en del av lördagen åt cykelletarpromenad...

Arg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards