Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Sommarlov med bad och sol, sommarlov liksom i fjol, visst är fröken och skolan bra, men sommarlov vill vi ha. Men jag vill behålla en fröken också.

Av Igeln - 16 juni 2009 20:44

Nu är det lov. Hela dagen har jag sorterat, häftat, hålslagit, pärmat. Slängt, skrivit ut, satt upp, torkat av, ordnat. Sagt hejdå.


Jag gillar inte att säga hejdå. Det gör mig melankolisk. Jag gillar heller inte att vara i skolan utan elever, det är faktiskt helt värdelöst. Tomt och spöklikt. Meningslöst liksom. Nu känner jag mig förberedd inför hösten, inga lösa trådar som ska tråcklas fast innan de kommer tillbaka, allt är i ordning. Så nu får det vara nog. Jag åker inte dit imorgon.


Det som är allra jobbigast med det här terminsslutet, det som är så drygt att jag knappt orkar tänka på det, faktiskt, i själva verket finns det inget knappt, jag ORKAR inte tänka på det (utom precis just nu), det är att Sofia inte jobbar kvar nästa termin. Jag har inte skrivit så mycket om henne, men hon är min bättre hälft på skolan.


Vi är ju fjortisarna, vi är Sotlugg och Linlugg. Vi åker tåg tillsammans, vi dricker kaffe tillsammans, vi äter lunch tillsammans och vi sveper katalinöl tillsammans. Hon är så otroligt stabil. Kunnig och cool. Snäll och jävligt rolig. Hon är den jag pratar med jämt och hela tiden.


Hon skulle få vara kvar, men av olyckliga, jävligt irriterande omständigheter så går inte det längre. Det kom så himla plötsligt att jag nog befinner mig i chocktillstånd. Det, eller förnekelsestadiet (jag hoppas dessutom fortfarande på ett mirakel). Och det sätter en himla ful sorgkant på sommarlovet och min tillsvidareanställning, två egentligen fina, fina saker.


Jag vill inte tänka på hur tråkigt det kommer att vara att dricka kaffe nästa termin. Och ensamt.


 
 
Kim

Kim

19 juni 2009 23:16

Hey Nina! :)

Tänkte bara säga att här är min lilla "blogg" och känns dig speciell nu. För jag har nämligen så att man inte kan gå in på mig om man inte är medlem om man inte har ett gästlösenord och fixade ett nyss och det är "Nina". :D

Kram på dig!

http://kiwikill.bilddagboken.se

 
Ingen bild

Nina

20 juni 2009 02:49

Tack, vilken ära, haha!
Kram på dig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards