Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

Det är svårt att göra slut

Av Igeln - 12 maj 2008 20:54

Men nu är det dags. Assar och jag tar vårt pick och pack och beger oss till Linnégatan i slutet av sommaren. Jag började göra slut med grannarna igår på bostadsrättsföreningens städdag (Assar var också med, som övervakningsman. Han kollade hur bra jag var på att rensa ogräs, sen hjälpte han till själv genom att sitta i en rabatt och äta gräs) Det var faktiskt lite jobbigt, jag gillar mina grannar.  De verkar gilla mig med, och särskilt tycker de ju om Assar.


Men nu ska jag bli sambo med Snippe minsann! Stort.

 

Allt bestämdes för några veckor sedan, rätt hastigt och lustigt. Typ. Både oväntat och väntat. Det börjar räcka med pendling till och från katt. Det dåliga kattsamvetet som gnager hela, hela tiden. Katten som inte bara behöver matas och släppas ut och in utan även familjetid. Assar styr ganska mycket över mitt och Snippes förhållande (precis som det ska vara antar jag att han tycker). Jag vet inte hur många timmar i veckan som går åt till att känna mig lite skyldig för att Assar har fått vara ensam för många timmar. (Nu kommer de istället gå åt till att oroa mig över att han ska ut och springa på Kungsgatan. Vi måste skola in honom på Linnéträdgården ordentligt i höst, det verkar vara ett ypperligt kattställe. Jag tror Assar är mera trädgårdssmart än gatusmart.) Det börjar även räcka med att ha två ställen att sova på, två kylskåp, två ställen att slänga sina kläder på golvet på, två uppsättningar linsvätska, linsburkar, fuktkrämer, deodoranter, hårspray…


Jag undrar hur mycket tid som går åt till att vänta på varandra, att åka fram och tillbaka för att hämta saker, att planera var man ska tillbringa kvällen. Slut med sånt!

 

Jag trivs ju ändå här på Swedenborgsgatan och det känns lite vemodigt att veta att det blir sista sommaren i lägenheten jag har slitit så mycket med för att få som jag vill. Precis när den är färdig ska jag dra, liksom. Så känner en del av mig. En större, mer högljudd och ihärdig del vill fixa allt nu, nu, nu. Börja packa lådor, rensa garderober, kolla på möbler. Ordna, ordna. Bygga bo! Jag försöker trycka ner den delen för tillfället (förutom att den ska få storstäda lägenheten inför värderingen, då kanske den lugnar sig lite) men den börjar nog härja ordentligt när sommarlovet tar fart. Här ska organiseras! Packeteras! Sorteras! Ordnas! Planeras!

 

Här ska flyttas!

 
 
Martin

Martin

13 maj 2008 14:09

Först trodde jag att meningen som innehåller "linsvätska, linsburkar, fuktkrämer" handlade om Assar den också, och då tyckte jag att den var konstig. Men det gick över.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

13 maj 2008 20:41

Puh! Hade ju varit extra jobbigt med dubbla katter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards