Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Jag bär visst barnet inom mig utanpå

Av Igeln - 27 februari 2008 20:39

Kommentarer från en tvåa när de fick veta hur (ohyggligt) gammal jag är:

 

- Va!? Men du ser ju ut som TOLV!

- Ja, du ser ju ut som ett barn!

- Ja, eller kanske sexton i alla fall!

- Men då är ju du äldre än mina syskon!

- Du ser ut som en sån som precis flyttat hemifrån!

 

Och sen kom självfallet den obligatoriska slutklämmen:

 

- Men då måste du ju skaffa BARN!

- Vill inte du HA barn?

- Säg till din kille att ni måste skaffa barn!

- Jag skulle ha flera stycken om jag var så gammal som du!

 

Nämen.

(Och hur tänkte de? Att jag just gått ut gymnasiet, att lärarutbildningen är ett gymnasieprogram numera?) (Eller ska jag snarare tolka det som att jag upplevs som otroligt barnslig?)

 

Några tjejer tyckte faktiskt att det väl kanske var upp till mig när och om jag borde skaffa barn eller inte. Jag är ytterst tacksam, haha.

 

Som extra liten guldkant kan jag återge ännu en replikväxling från idag som kan gå till skolhistorien. Denna gång en etta:

 

- Fröken, i helgen var jag med åtta tjejer

- Oj, det var imponerande, alla samtidigt?

- Hm, nä, och det var bara sex stycken.

- Jaha, men jag är ändå imponerad!

- Ja, synd bara att du inte var en av dem!

 

Vad svarar man?

 

- Åldern börjar ta ut sin rätt, jag hör så dåligt nuförtiden...

 

var det jag i all hast fick fram.

 

Sen tittade vi på Full Metall Jacket, och alla höll som tur var käft resten av tiden. Kanske ska anamma den lärarstilen.

 

Andra repliker från samme unge herre tidigare veckor är för övrigt dessa:

 

- Fröken, jag har sålt min själ till Djävulen.

- Fröken, jag har druckit motorolja.

 

Och:

 

- Fröken, vi är dumma i huvudet.

 

Japp, så är det.


Edit: Men, asså, jag trivs ju! Som fan!

 
 
celina

celina

28 februari 2008 10:10

Japp, nu vet du Nina. Det är bara att sätta igång och reproducera dig! Jag kan ha ett allvarligt snack med Snippe om du vill. Han borde ju verkligen skämmas, han är väl nästan i pensionärsåldern om man frågar de däringa Tierps-barnen.

http://celina.blogg.se

 
Martin

Martin

28 februari 2008 13:17

GAAAAAAAAAHHHHHHHHH. Asså. GGGAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

28 februari 2008 16:53

Celina: Ja, det kanske är bäst att du tar upp det med åldringen? Jag har ju i vilket fall ingen talan, beslutet är ju redan taget åt mig. Klassen bestämde dock att det är bäst om jag blir gravid när de går i trean, helst på slutet, så att de inte skulle få en ny lärare men hann se en gravidmage. Så du har ett år på dig att lägga upp en bra strategi.

Martin: Haha, ja, precis så är det!

 
Frida

Frida

28 februari 2008 22:22

Norduppland visar sig från sin allra bästa sida!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jos

1 mars 2008 17:27

Ja, och hört på Hedbergska..
- Hur gammal är du Jossan?
- 26.
- Va, 26! Och vad har du åstadkommit här i livet!

Ja, what to say..
Mer än du skulle jag svarat. Varför kommer man på alla bra saker för sent?

 
Ingen bild

Nina

3 mars 2008 22:58

Jos: Kom ihåg namnet på eleven och återkom om ca 10 år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards