Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Du är vad du äter

Av Igeln - 21 februari 2008 14:39

Om det är sant så är jag jävligt söt. Söt, rund och degig. Nu har det gått överstyr igen. Det började med födelsedagen, en söndag; diverse onyttigheter som räckte och blev över i flera dagar. På fredagen ville ju min klassföreståndaretta göra någonting roligt. Istället för att göra popularitetslistor blev det fika och frågesport i blandad svenska. (Helvete, det måste jag rätta innan nästa vecka, har utlovat fint pris, vad fan det nu blir…) Kakorna som blev över fick jag ta hem. De åts upp på lördagen. Sen var det skräpmatssöndag i vanlig ordning. Efter det Hudiksvall, där det serveras kakor och bullar varannan timme, minst. När jag lät mig övertalas av farmor att morotskaka faktiskt är nyttigt, eftersom den innehåller morötter, så kände jag att nåt brast inombords.


Jag känner mig inte söt. Möjligen degig. Nu är det alltså dags för nystart. En gång till!

 

Jag har varit någorlunda duktig på träningsfronten ändå, både på Sats och på att promenera på morgnar, till och med i Hudik gick jag minnesrundor i rask takt. Jag tränar inte lika frenetiskt som när jag var som duktigast, när 4 Sats-träningspass i veckan var lite, men vafan. Å andra sidan var det kanske inte min lyckligaste tid i livet. Nu måste det alltså bli ordning på det här med ätandet. Snart är det bannemig strand 2008. Och jag vet att jag är smal, och hej och hå, men det känns som att mitt inre är klätt med socker och deg. Och kaffe. Och som att jag kommer att dö i förtid på grund av igenkorkade blodkärl.

 

Idag började jag det nya livet (för vilken gång i ordningen?) med att gå en massa omvägar till affären och inhandla nytt-liv-mat. Ah, det kändes renande bara det. Nytt-livs-nyttigheter till frukost, eller snarare lunch, och ikväll blir det core och nåt mer svettframkallande. Cissi har dessutom lurat mig att gå på spinning imorgon på morgonen (06:45!) och sedan tänkte jag gå på muskel på kvällen. Mera hysteri! Heja, heja!

  


Rött te, massa frukt, keso, äpple och kanel, apelsinjuice, nyttigt bröd, vitaminer -  Hysteri! Bra, bra.



Och självklart slutade det såhär...

 
 
Frida

Frida

21 februari 2008 16:47

Det såg smarrigt som fan ut! Heja! :D Jag har ätit upp allt nyttigt som fanns hemma, och eftersom jag har tentainläsning tills imorgon och inte varit utanför huset på snart 2 dygn blev det igår kladdkaksbak vilket självklart resulterade i megasvull (när gör det någonsin inte det?). Längtar så tills i morgon eftermiddag när jag är utsläppt från fängelset och kan handla upp mig på nyttigheter igen! Kanske att det även blir en muskelträning på det. :)

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Spov

21 februari 2008 18:01

Jag är också igång igen! Nu jävlar ska vi klara detta för ett stärkt sommarsjälvförtroende. Heja på!

 
Ingen bild

Nina

21 februari 2008 20:37

Frida och Spov: Heja oss! Vi kan starta nån slags sekt kanske? En hälsosam! Heja! Och heja nystarter! (eftersom det är söndag på söndag (no shit?) så blir det ännu en nystart på måndag för mig...)Heja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards