Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Undrar du vad jag gjorde igår? Nämen, vilket lyckligt sammanträffande, jag dokumenterade nämligen varenda timme!

Av Igeln - 20 februari 2009 20:08

Strax efter nio vaknade jag av att en utter gick runt och klev på mig.


Strax innan tio, korvmackor, vitaminer, kaffe och hemgjord smoothie (jordgubbar, päron, banan, mjölk). Mårran ser väldigt intresserad ut av vitaminerna. Korvmackor var för övrigt det enda jag saknade under åren som vegetarian. Men det tror jag att jag nämnt förr.


11. Bloggeri, bloggera. Och övrigt internätande.


Vid tolvtiden var det dags att färga håret. Frågade runt på stan och kollade på nätet vad det kostar att färga på salong häromdagen. Minst 900 spänn! Men vafan liksom. I och med att det är väldigt svårt att misslyckas med svart kunde jag inte riktigt motivera en sådan utgift ens för mig själv. Utbyte av förstörda handdukar skulle ändå inte jämna ut kostnaden liksom.


Klockan är kring 13. Nyfärgad, nyekiperad. Provar kläder framför spegeln medan Assar ligger i sitt solarium. Han är föga imponerad.


Sen kom Alexandra och fikade! Här är klockan typ 14 och vi dricker te och äter choklad. Och pratar musikminnen, mest.


Vid 15 gick jag ner på stan för att fixa lite ärenden. Gud så spännande vy över gågatan. Kallt, tomt, jävligt och grått.


16. Vad ska jag göra för sallad då...? Hemköp.


Vid 17 var det dags för ett mordavsnitt. Assar var ointresserad även här. Han gillade idén med att ligga på sängen insvept i filt däremot.


Paus i tittandet för att laga mat kring 18. Snippe sover, han hann bara med någon kvart av Midsomer innnan ögonen började klippa. Jag tyckte maten blev tråkig, Snippe tyckte den var lyxig. Han har ingen koll. Gott med mozzarella förstås.


Fortsatta mord vid 19! Mårrankoppen med kaffe igen. Det var svågern och psykologen som var bovarna! (Och en förrymd brottsling som avslöjades på grund av sin fäbless för fisk dårå.)


Jag blev sjukt sugen på godis lite senare. Här är klockan typ 20 och jag fick avhjälpa den värsta besattheten med varm choklad och en banan. Hjälpte lite, lite. Lite.


Vi Vi fortsatte tv-tittandet i sängen. En konstig film som heter Pineapple Express. Den var så konstig att vi fotade oss själva ett tag vid 21 istället. Snippe var dock skeptisk till att vara med på kort i vanlig ordning.


När filmen tog slut vid 23 nånting (jo, vi kollade ändå igenom hela. Konstig, konstig.) var det dags för badrumsbestyr. Språktidningen, som jag är nybliven prenumerant på, är den ultimata toatidningen. Precis lagom långa (och väldigt intressanta oftast, åtminstone för en nörd)artiklar som man kan fastna i utan att behöva sitta kvar i mer än tio minuter. Perfekt!


Några minuter i 24. Bloggande precis innan släckning. Mina vänner Zeppelinarna pryder vanligtvis bakgrunden... Fjortis, fjortis.

 
 
bajs

bajs

20 februari 2009 20:59

Varför har du en gris i sängen vid 21? Dumpa!

http://www.snippe.se

 
Ingen bild

alexandra

20 februari 2009 22:07

men bajs, det var inte en gris. och inte ett bajs heller. det var ett av världens gyligaste par. ju!

 
Martin

Martin

20 februari 2009 22:42

Celina säger: "TIO KORVMACKOR?!?"

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

20 februari 2009 23:04

En marsipangris kan jag sträcka mig till att det är! Och Martin (eller Celina snarare)jag kan byta ut kommatecknet mot ett semikolon om det gör läsningen lättare? Det var inte tio mackor. Men fyra tror jag att det blev till slut.

 
celina

celina

21 februari 2009 08:49

Jag såg inte ens kommatecknet så inte ska du behöva byta ut det. Jag läste över Martins axel, utan glasögon, om det är något slags försvar kanske.

http://celina.blogg.se

 
Frida

Frida

21 februari 2009 13:24

Jag håller med Alexandra, gyliga!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

23 februari 2009 12:36

Celina: Du är ursäktad!

Frida(och Alexandra): Haha, tackar, tackar dårå.

 
Paula

Paula

23 februari 2009 17:03

Jag är helt förtjust i dig och din solariebadande utter!

http://rackarns.se/mattebloggen

 
Ingen bild

Nina

23 februari 2009 21:03

Haha, vad gulligt skrivet Paula! Tack! Från oss båda!

 
majs

majs

25 februari 2009 08:22

ja, korvmackor är typ det jag saknar som vegetarian! Om jag börjar äta kött ska två skivor sirapslimpa med falukorvskivor på bli det första köttmålet. OM alltså. Fin utter förresten!

http://majaeli

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards