Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Jag helgar vilodagen. Eller åtminstone gillar.

Av Igeln - 20 april 2008 13:47

Utanför min port luktar det viol. Sätter man sig ner utanför dörren för att klappa en grå katt känner man det tydligt.

 

Söndag. En lite konstig sådan, för Snippe jobbar. Jag kan nog inte klaga alltför mycket ändå, förutom att jag tycker synd om honom. Vi får köra förkortad standardsöndag när han slutar. Filmerna är valda, godiset är handlat, pizzerian är utsedd. Effektivitet när den är som bäst.

 

Jag har ägnat denna vilodag åt promenad i solen medan jag lyssnat på sånt som gör mig glad. Vårmusik, solmusik. Hann gå i fem minuter innan jag insåg att jacka var onödigt, så jag gick tillbaka med den. Det i kombination med musiken gjorde mig så pass glad att jag gick och råflinade samtidigt som jag var tvungen att liksom hoppa lite då och då. Folk lär ju trott att jag hade åtminstone en liten hjärnskada. Promenerade och skuttade förbi mina föräldrar för att se om jag kunde plocka med mig skott, men föräldrarna verkade inte vara hemma (eller så ignorerade de mig rätt hårt), så jag vågade inte. Fast jag gissar att en del av skotten som står i trapphuset är till mig.



 I föräldrarnas trapphus. Blomman för dagen, förmodligen min.


Efter fettförbränningen var det dags att återställa balansen. Frukost (på nya porslinet som jag var tvungen att inhandla efter att Frida skrev om sitt fynd):



Äpple, vanilj och kanel-yoghurt. Den godaste som finns i hela världen. Bacon och stekt ägg. Frukt, apelsinjuice och kaffe. Nytt porslin. Söndags-DN. Fina saker.

 

Sen planterade jag ut gamla påskliljor på gården och ropade på Assar. Satt i solen utanför porten med katt i famnen och upptäckte en massa violer vid cykelstället.



Fullt av dem!

 

Och nu har jag rättat religionsprov. Alla klarade sig utom en (som nog hade glömt att det var prov). Flera fick MVG. Åh, elkillar, jag gillar er så mycket!

 
 
Frida

Frida

20 april 2008 14:41

ÅH! Mys! Den där yoghurten ÄR verkligen godast i världen. Jag skrev till Valio och sa att de inte fick ta bort den :0

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

21 april 2008 18:57

Ja-a, det var sanerligen mys! Jag lever på igår även idag. Och det blir yoghurt till efterrätt snart, så god är den ju fan!

 
Frida

Frida

21 april 2008 19:48

Ja, jag undrar om man inte skulle kunna frysa den lite, och äta som glass?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

21 april 2008 21:25

Lätt! Det måste jag ju testa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards