Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Var det nåt vi åt?

Av Igeln - 31 mars 2008 14:14

Igår höll jag på att börja gråta när jag såg en anställd på Max som gick runt i en tigerdräkt och vinkade till barn. Dels såg tigern så sorgligt ensam ut när den fick gå runt och vinka i blåsten och dels så blev jag helt stört rörd av att se barnen först stirra lite rädda och sen försiktigt men glatt vinka tillbaka. Och stoltheten om de vågade ta tigern i hand (tass). Jag fick ont i magen och tårar i ögonen. Och jag är ju verkligen inte en särskilt barnkär person.

 

Senare på kvällen tittade jag och Snippe på film. Vi såg bland annat en romantisk komedi, Kärlek på menyn. Och Snippe grät! Mycket! För att han tyckte att den var så fin! Yyyy.

 
 
celina

celina

31 mars 2008 15:52

Vad söta ni är!
Och mig är det hemskt synd om. Inte nog med att jag inte kan blogga eftersom blogg.se håller på och mipplar med något jag har dessutom så ont i ryggen att jag måste gå och träffa farbror doktor. Och det innebär i sin tur att jag inte får träna! SYND OM.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

31 mars 2008 18:12

Söta eller störda, det är frågan...

Och jag har allt undrat lite över uteblivna celinainlägg igår och idag, nu fick jag ju svaret, det känns tryggt. (Men trist!) Hoppas förresten farbror doktorn kan laga ryggen snabbt.

 
Frida

Frida

31 mars 2008 18:12

Haha, när grät han? I vilken scen? Tänkte att jag skulle kolla på den där filmen nån gång så det vore intressant att veta. :P

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

31 mars 2008 18:24

Ehrm, typ hela filmen igenom, haha.

 
Ingen bild

celina

31 mars 2008 22:23

Mest söta tycker jag. :D
Jag hoppas också på någon slags quick fix. Orkar inte med tjafs i ryggen. och hinner i vanlig ordning inte heller med sånt. Mycket nu. Hets hets. Förmodligen även anledningen till att jag har ont. Hets hets. Bra liv.

 
Ingen bild

Nina

31 mars 2008 22:48

Jo, jag tyckte nog att Snippe var mest söt också.

Och ja. Heja hets. Heja stress. Heja slut på lov. Heja, heja. Friskt humör...

 
Snippe

Snippe

31 mars 2008 23:31

Till Fritzan


Aaaahfan!!!

Du måste se den. Sån jävla stämning. Darrade lite på underläppen och blev lite ögonblank idag när jag tänkte på den. Nicole Kidman ligger ju rätt risigt till nu och Paul Stanley me, haha.


1. När de vaknar och bestämmer sig för att vara lediga

2. När de spelar spel

3. Stämningen när de ska laga pizza

4. Plockepinnespelet

5. Fotograferingen

6. Kuddkriget

7. Alla romantiska prylar och mys

8. När barnet får pasta

9. Barnets önskning


Gråtigaste film jag sett och kanske den bästa.

http://www.snippe.se

 
Frida

Frida

2 april 2008 17:24

Snippe: Fint! Är du en sån som gråter av filmer så där regelmässigt eller var detta ett gigantiskt undantag?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Snippe

Snippe

2 april 2008 23:26

Ganska vanligt att jag bara blir lite tyst och skulle darra på rösten om jag sa något. Nu vare liksom kört.
Är du en grinis?

http://www.snippe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards